Zen Meditasyon Nedir? | Zen Meditasyonu Nasıl Yapılır?

Zen Meditasyonu Neden Yapılır?, Zen Meditasyonu Neye Yarar?, Zen Meditasyon Nedir?, Zen Meditasyonu Nasıl Yapılır?

Zen meditasyonu Budist inancının temelini oluşturan bir meditasyon çeşididir. Bu meditasyon ile ruh arınır ve temizlenir. Zen meditasyonunda doğru duruş son derece önemlidir. Meditasyonu yapmak için gürültüden uzak sakin bir ortamda bulunmanız gerekir. Bu ortam hava bakımından da sizi rahatsız etmemelidir. Ortamın sıcaklığı, kokusu, sesi ve görünüşü sizi rahatsız ederse meditasyon sırasında odaklanma sorunu yaşarsınız. Bu yüzden zen meditasyonu için doğru ortamı seçmeniz gerekir.

Zen Meditasyonu Nasıl Yapılır?

Zen meditasyonunu gerçekleştirmek için öncelikle kendinize meditasyon yapacağınız bir alan seçmeniz gerekir. Bu alanı seçerken alanı her yönden incelemelisiniz. Sizi rahatsız edecek bir durum ile karşılaşmamak için farklı yönlerden meditasyon yapacağınız alanı kontrol etmelisiniz.

Zen meditasyonu farklı duruşlar eşliğinde yapılır. Bu meditasyonda duruş önemli bir yer kaplamaktadır.  Bu yüzden duruşunuza önem göstermeniz gerekir. meditasyon sırasında kendinizi rahat hissettiğiniz bir ortamda bulunmalısınız. Rahatsız hissettiğiniz bir yerde meditasyon yapmak sizi oldukça zorlar ve meditasyonunuzun amacına ulaşmasına engel olur.

Zen Meditasyonu Kimler Yapabilir?

Zen meditasyonunu isteyen herkes yapabilir. Meditasyon yapabilmek için herhangi bir özelliğe sahip olmanız gerekmez. Ancak meditasyon sırasında nefes, duruş ve konsantrasyon oldukça önemlidir. konsantre olmadan yaptığınız meditasyondan bir verim alamazsınız. Bu yüzden konsantre ve odaklanma gücünüzü geliştirmelisiniz.

Zen meditasyonu sırasında tütsü yakarak konsantre olma becerinizi arttırabilirsiniz. Tütsü insan vücudu üzerinde olumlu etkileri olan bir maddedir ve genellikle meditasyon sırasında kullanılır.

Zen meditasyonu Budizm dininde önemli bir yere sahiptir. Budistler tapınaklarında kendi ibadetleri olarak adlandırdıkları zen meditasyonunu gerçekleştirirler.

Meditasyon sırasında kendinizi her türlü dış sese ve görüntüye kapatmanız gerekir. meditasyonu gerçekleştirirken büyük bir aidiyet duygusu hissetmelisiniz. Eğer konsantre olma konusunda sorun yaşıyorsanız yukarıda belirtildiği gibi tütsü yakabilirsiniz.

Meditasyon yaparken başlarda odaklanma sorunları yaşayabilirsiniz. Ancak zamanla bu sorunu geride bırakacaksınız. Eğer herhangi bir hastalığınız varsa zen meditasyonu yapmadan önce durumu eğitmeninize belirtmeniz gerekir. Aynı şekilde hamileyseniz de durumu eğitmeniniz ile paylaşmanız gerekir. bunun dışında isteyen herkes zen meditasyonunu yapabilir.

 

Zen Meditasyon Duruşları

Zen meditasyonunu gerçekleştirirken farklı duruş yana asanalardan yararlanırsınız. Meditasyonu yarım lotus ya da tam lotus oturuşlarını kullanarak gerçekleştirebilirsiniz.

Eğer kendinizi bu oturuşları gerçekleştirecek kadar esnek bulmuyorsanız zaten diz çökmesini kullanabilir ya da sandalyeye oturabilirsiniz. Zazen oturuşu yuvarlak ve kalın olan bir minder üzerine oturularak gerçekleştirilir. Özel olarak üretilen bu minderin asıl amacı kalçalarınızı yüksek tutmak ve dizlerinizin yere değmesini sağlamaktır.

Bu şekilde oturan kişiler esnek olmasalar bile meditasyon için gerekli olan oturuşu gerçekleştirmiş olacaklardır. Bu minderlere zafus ismi verilir. Zafus 13-14 inç olarak satılır.

Yarım Lotus Pozisyonu: bir ayağınızı uyluğunuzun üzerine koyarken diğer ayağınızı uyluğun alt kısmına koyun. Bu duruş zen meditasyonuna yeni başlayanlar için rahatsız ya da saçma gözükebilir. Ancak meditasyonun tam olarak işlevini yerine getirebilmesi için meditasyon için gerekli olan oturuşları gerçekleştirmeniz gerekir.

Zen meditasyonu için pozisyon aldığınızda vücudunuz dik ve dengede olmalıdır. Bu yüzden öne ya da arkaya doğru kendinizi eğmemeye özen gösterin.

Zen Meditasyonunda Nefes

Zen meditasyonu sırasında nefes oldukça önemlidir. doğru nefesi alarak meditasyonunun amacını yerine getirmesini sağlayabilirsiniz. meditasyon sırasında sizi huzursuz edecek duygu ve düşüncelerin içerisine girmemelisiniz.

Meditasyon sırasında nefes alış verişleriniz belirli aralıklar ve düzen içerisinde gerçekleşmelidir. Nefes alış verişlerinizi eğitmeninizden aldığınız tüyolar ile geliştirebilirsiniz. Zen meditasyonu ruhu arındırır ve dinlendirir. Ruhun içerisinde yer alan negatifliklerin uzaklaşmasına yardımcı olur.

Meditasyonun en önemli noktalarından bir tanesi de gözlerdir. Meditasyon süresince gözlerinizi açık tutmanız gerekir. bu sayede uyuşukluk hissi yaşamaz meditayon dışında başka düşüncelerin içerisine dalmazsınız. Bir soto dojoda yani meditasyon salonu içerisinde dikkat dağınıklığını önlemek ve çevrenizdeki şeylerden rahatsız olmamak için yalnızca duvara bakmanız size önerilir. Bu öneriyi evinizin içerisinde de gerçekleştirebilirsiniz.

Meditasyon sırasında elleriniz ve kollarınız da birbiri ile uyumlu olmalıdır. Meditasyon yapmak için öncelikle sol elinizi sağ tarafınıza yerleştirin. Daha sonrasında baş parmaklarınızı birleştirerek oval bir şekil oluşturun.

Baş parmaklarınızın uçları birbirine hafifçe değerken ellerinizin için gökyüzüne doğru bakmalıdır. Bilekleriniz uyluklarınıza dayanırken ellerinizin kenarı göbeğinize dayanmalıdır. Bu sırada omuzlarınızı da rahat ve serbest bırakmalısınız.

Zen Meditasyonu Nerede Yapılır?

Zen meditasyonunu yapmak için çok karanlık, çok aydınlık, fazla sıcak, fazla soğuk, gürültülü, fazla kalabalık ortamlardan kaçınmalısınız. Meditasyon yapabilmek için kendinizi en rahat hissettiğiniz alanı belirlemeli ve bu alanda meditasyonunuzu gerçekleştirmelisiniz.

Meditasyon sırasında sizi rahatsız edecek kişilerle aynı ortamda bulunmamalısınız. Meditasyon sırasında enerji oldukça önemlidir. bu yüzden pozitif enerjinizin başka negatif enerjiler ile karışmasını önlemeniz gerekir.

Meditasyon salonlarında tecrübeli eğitmenler eşliğinde meditasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz. bunun dışında evinizde de bu meditasyonu yapabilirsiniz. Ancak yukarıda da belirtildiği gibi kendinizi en rahat nerede hissediyorsanız orada Zen meditasyonunu yapabilirsiniz.

Zen Meditasyonu Neden Yapılır?

Zen meditasyonu ruhu dinç tutmak için yapılır. Aynı zamanda arınma ve enerji dağılımını sağlama amaçları da güdülür. Meditasyon işlemi sırasında nefes ve zihin oldukça önemlidir.

Meditasyonu gerçekleştirirken zihninizin tüm yönleri ile bu meditasyona hazır olması gerekir. bu hazırlıkta konsantrasyon aşamasından geçer. Meditasyona konsantre olabilmek için tütsülerden yardım alabilirsiniz. Tütsü konsantre olmanıza ve odaklanmanıza yardımcı olur. bu yüzden meditasyon yapmadan önce tütsü yakarak odaklanma kabiliyetinizi arttırabilirsiniz.

Zen Meditasyonu Neye Yarar?

Zen meditasyonu ruhunuz iyi gelir. Meditasyon sırasında odaklanmak, konsantre olmak, gözleri açık tutmak, nefes alışverişlerini kontrol etmek oldukça önemlidir. Zen meditasyonu;

  • Ruhunuzu arındırır.
  • Ruhunuzdaki negatif enerjileri atar.
  • Ruhunuza pozitiflik verir.

Bu özellikleri yüzünden sıklıkla tercih edilen bir meditasyon çeşididir. Zen meditasyonu yapabilmek için kendinize uygun bir alan belirlemeniz gerekir. Bu uygun alanı belirledikten sonra doğru oturuş ve doğru nefesler ile meditasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Meditasyon yaparken gözlerinizin açık olması oldukça önemlidir. Ancak gözleriniz açıkken başkalarını izlememelisiniz. Sizin dikkatinizi dağıtmayacak bir nesneye bakabilirsiniz. Bu sayede hem dikkatiniz dağılmaz, hem kendinizi uyuşuk hissetmezsiniz hem de herhangi bir şekilde rüyaya ya da hayale dalmazsınız.

Doğru nefesi oturttuktan sonra meditasyon yapmak daha kolay ve eğlenceli hale gelecek. Bu meditasyon sayesinde ruhunuz temizlenir.

 

Zen Meditasyonu Ruha İyi Gelir Mi?

Zen meditasyonu ruhen, zihinsel ve fiziksel olarak insanları olumlu yönde etkileyen bir meditasyon biçimidir. Bu meditasyon ruhunuzu arındırır, ruhunuzdaki enerjilerin pozitif yönde etkilenmesine yardımcı olur. bu yüzden sıklıkla tercih edilen bir meditasyon çeşididir.

Zen meditasyonunun ruh üzerinde etkisi oldukça merak edilen bir konudur. Zen meditasyonu ruhunuzu olumlu yönde etkiler. Bu meditasyondan yararlanarak ruhen ve zihnen ihtiyacınız olan arınmayı gerçekleştirebilirsiniz. Arınmayı gerçekleştirmek için meditasyonu doğru bir şekilde yapmanız gerekir.

Nefes kontrollerini doğru bir şekilde gerçekleştirmeli, meditasyon boyunca gözlerinizi açık tutmalı, konsantrasyon sağlamalısınız. Ayrıca meditasyon sırasındaki oturuşunuz ve ellerinizin konumu da doğru olmalıdır.

Bu şekilde meditasyonunuzu doğru bir şekilde gerçekleştirebilir ve istediğiniz verimi alabilirsiniz. Zen meditasyonunun ruh üzerinde olumlu etkileri olduğu kanıtlanmıştır.

ETİKETLER

BENZER İÇERİKLER

OKUYUCU YORUMLARI

Yorumlar (0)

Yorum Yazın