Yeni Başlayanlar İçin Yogada Akrobatik Hareketler

Yeni Başlayanlar İçin Yogada Akrobatik Hareketler, Akrobatik Yoganın Yararları Nedir?, Ters Uyluk Standı Pozu, Shin Dağı Pozu, Katlanmış Yaprak Pozu...

Eğer yogada yeniyseniz o zaman temel başlangıç duruşları ya da temel akrobatik hareketler üzerinde durmanız gerekir. Yeni başlayan kişilerin bu uygulamaları gerçekleştirirken sabırlı ve inançlı olması gerekir. Her pozisyonu bir kerede doğru yapamazsınız. Pozisyonları üstünde çalışarak ve deneyerek daha doğru şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Yogaya yeni başlayanlar için birçok farklı akrobatik hareket vardır. Bu hareketler üzerinde çalışarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Katlanmış Yaprak Pozu

Katlanmış yaprak pozisyonu oldukça eğlenceli yoga duruşlarından bir tanesidir. Katlanmış yaprak poz pozisyonunu gerçekleştirmek için iki kişi olmanız gerekir. Bu hareketi gerçekleştirerek dengeniz üzerinde çalışmış olursunuz. Omuz ve karnınızı çalıştırmanıza yardımcı olan Katlanmış Yaprak Poz için şu adımları takip etmeniz gerekir;

  • Zemine sırtınızın üstünde yatmalısınız.
  • Elleriniz ile eşinizin omzunu tutarsınız.
  • Eşiniz kafasını sizin karnınıza koyarak bacaklarını havaya kaldırır.
  • Eşiniz bacaklarını iki yana doğru açar.
  • Siz ayaklarınız ile eşinizin üst bacaklarını tutarsınız.

Jedi Kutusu Taşı Poz

Jedi kutusu taşı pozisyonunu gerçekleştirebilmek için omuz karın ve bacaklarınızı kullanmanız gerekir. Son derece eğlenceli bir hareket olan Jedi kutusu taş pozu iki kişilik bir pozdur. Bu pozu eşiniz ile birlikte gerçekleştirebilirsiniz. Jedi kutusu taş pozunu gerçekleştirebilmek için aşağıda yer alan adımları takip etmeniz gerekir;

  • Dirseklerinizi 90 derecelik bir açı kullanarak bükmeniz gerekir.
  • Elleriniz ile eşinizin ayak bileklerini tutmalısınız.
  • Eşiniz ayak bileklerinizde tutarak bacaklarınızı kol uzunluğunda havaya kaldırmalıdır.
  • Gövdeniz tamamen havada ellerini eşinizin ayak bileğinde olmalıdır. Bu sırada eşinizde sizin ayak bileğinizi sıkı bir şekilde tutuyor olmalıdır.

Ters Uyluk Standı Pozu

Bu bir denge duruşudur. Bu duruşu sergileyebilmek için eşiniz ile aranızda bir uyum olması gerekir. Eşiniz ile aranızdaki uyum bu pozu gerçekleştirebilmeniz için oldukça önemlidir. Ters uyluk stant pozu sırasında uyluklarınızı ve ters uyluklarınızı kullanırsınız. Bu pozisyonu gerçekleştirebilmek için şu adımları takip etmeniz gerekir.

  • Eşiniz ile birbirinize yakın durmanıza gerekir.
  • Eşinizin dizleri yere 45 derecelik bir açı ile bakmalıdır.
  • Sırtınız eşinize dönük olacak şekilde pozisyon almalısınız.
  • Öncelikle bir ayağınızı eşinizin dizlerinden birine koyarsınız.
  • Eşiniz sizin bacağınızı tutuğunda ikinci ayağınızı da eşinizin dizine yerleştirirsiniz.
  • Eşinizin dizlerine çıktığınızda eşiniz sizi uyluklarınızdan tutar.
  • Uyluklarınızdan tutulduktan sonra kollarınızı geriye doğru açarak dengede durursunuz.

Shin Dağı Pozu

Dengenizi sağlama ve dengenizi kontrol etmek için kullandığınız yoga pozisyonları arasında yer alır. Bu hareket ile dengenizi koruma pratikleri gerçekleştirebilirsiniz. Bu pozda uyluklarınızı kullanırsınız bu hareket güç gerektirir. Shin dağı pozunu verebilmek için şu adımları uygulamanız gerekir;

  • Eşiniz yere doğru uzanmalı
  • Dizleriniz gövdesine doğru sıklı bir şekilde çekmeli
  • Elleri hemen yanında durmalı
  • Siz eşinizin sağ bacağının üzerine ağ ayağınızı yavaşça koymalısınız.
  • Bu sırada eli ile ayağınızı tutarak size destek verebilir.
  • Daha sonrasında sol ayağınızı eşinizin sol bacağının üzerine yerleştirmeniz gerekir.
  • En son olarak yavaşça ayağa kalkmalısınız.

Akrobatik Yoga Neden Yapılır?

Akrobatik yoga vücudun dengesini sağlamlaştırmak için yapılır. Akrobatik yoga pratikleri gerçekleştirerek vücut dengenizi bulmanız konusunda kendinize yardımcı olabilirsiniz. Akrobatik yoga uzun süredir yapılan bir yoga çeşididir.

Bu akrobatik hareketler ile vücudunuzun denge merkezini bulabilirsiniz. Bunun dışında vücudunuzun el, kol, ayak ve bacak dengesini bulmasına yardımcı olursunuz. Akrobatik yoga sıklıkla tercih edilen bir yoga çeşididir.

Akrobatik yoga egzersiz hareketlerini gerçekleştirerek eşiniz ile aranızda olan uyum ve bilinci geliştirebilirsiniz. Akrobatik yoga yaparken yaptığınız harekete konsantre olmanız oldukça önemlidir.

Akrobatik yoga vücudunuzun ve ruhunuzun rahatlamasına yardımcı olur. Bu yüzden bu yoga egzersiz türünü denemelisiniz. Akrobatik yoga yaparken kimsenin sizi rahatsız edemeyeceği bir ortamda bulunmanız gerekir. Bu şekilde daha iyi konsantre olup eşinize odaklanabilirsiniz. Akrobatik yogada eşler oldukça önemlidir. Akrobatik yoga gerçekleştirebilmek için eşiniz ile aranızda olan uyumu kullanmanız gerekir.

Akrobatik Yoganın Yararları Nedir?

Akrobatik yoga ruhunuzun gelişmesi ve dengenizin artması için yaptığınız bir yoga çeşididir. Bu yoga sayesinde ruhunuzda gelişim meydana gelir. Enerjinizi doğru şekilde yönlendirmenize yardımcı olan bu yoga çeşidi sayesinde ruhunuzu olumsuzluklardan arındırabilirsiniz.

Bu yoga ortak bilinci arttırmanıza da yardımcı olur. Eşiniz ile dengenizi ayarlamaya çalışırken birlikte hareket edersiniz ve bir uyum içerisinde olursunuz. Bu uyum sizin ortak bilincinizin gelişmesine yardımcı olur. Akrobatik yoga son derece sevilen akrobatik hareketler arasında yer alır.

Akrobatik yoga egzersizlerini gerçekleştirebilmek için kendinize bir eş bulmanız gerekir. Akrobatik yoga hareketleri tek başına gerçekleştirilmez. Bu yüzden bu hareketleri gerçekleştirirken tanıdığınız ve uyumlu olduğunuz bir kişi yanınızda bulunmalıdır.

 

Akrobatik Yoga İçin Konsantrasyon Önemli Midir?

Akrobatik yoga sırasında konsantre olmak son derece önemlidir. Bu yogayı gerçekleştirirken odaklanma ve konsantrasyon işin en önemli parçasıdır. Eğer odaklanmanızı kaybederseniz dengede duramazsınız.

Dengenizin bozulmaması için konsantrasyonunuzu sürekli olarak açık tutmanız gerekir. Bu yüzden sizin dikkatinizi dağıtacak yerlerden uzak durmalısınız. Bu yoga egzersizinizi kendinizi rahat hissettiğiniz yerde gerçekleştirmeniz gerekir.

Konsantrasyonunuzu bozacak ses, koku ya da kişilerin yanınızda bulunmadığı bir ortam içerisinde akrobatik yoga hareketlerinizi sergileyebilirsiniz.  Eğer akrobatik yoga egzersizlerini sergilerken konsantrasyon eksikliği yaşıyorsanız bu eksikliğinizi giderebilmek için tütsü yakabilirsiniz. Tütsü yakmak daha iyi odaklanmanıza yardımcı olur.

Ayrıca ortamdaki negatif enerjiyi temizlediği için sizi rahatsız edecek olumsuzlukları ortadan kaldırır ve ortamı akrobatik yoga egzersizleri için uygun hale getirir.

Akrobatik Yogayı Kimler Yapabilir?

Akrobatik yoga hareketlerini isteyen herkes yapabilir. Akrobatik yoga hareketleri seviye seviye ilerler. Eğer yogaya yeni başladıysanız ilk seviyede yoga hareketlerinden yararlanabilirsiniz. Eğer orta seviyedeyseniz akrobatik yoga için orta seviye hareketlerden yararlanmanız mümkündür.

Akrobatik yoga sayesinde vücut dengenizi sağlar ve ortak bilincinizi geliştirirsiniz. Akrobatik yoga son derece önemli bir yoga çeşididir. Sıklıkla tercih edilen bu yogayı isteyen herkes sorunsuz bir şekilde uygulayabilir.

Akrobatik yoga yapabilmek için yanınızda eşinizin olması şarttır. Eşiniz olmadan akrobatik yoga yapamazsınız. Bu yüzden kendinize akrobatik yoga yapmadan önce bir eş seçmeniz gerekir. Seçtiğiniz eşiniz ile uyumunuza göre yogada başarılı olma süreniz de değişim gösterir.

 

Akrobatik Yoga İçin Partner Şart Mı?

Akrobatik yoga hareketlerini sergileyebilmek için yanınızda bir partnerin bulunması şart. Yanınızda partner olmadan akrobatik yoga egzersiz hareketlerini sergileyemezsiniz.

Akrobatik yoga egzersiz çeşitleri ikili ilişkilerin gelişmesi için ortaya çıkmıştır. Ortak bilincinizi geliştirmek ve ruh paylaşımı yapabilmek için akrobatik yoga hareketleri size yardımcı olur.

Bu hareketleri sergileyebilmek için kendinizi rahat hissettiğiniz bir yerde bulunmanız gerekir. Yoga yaptığınız yerin yoganızda başarılı olmanıza doğrudan bir etkisi vardır.

Akrobatik yoga hareketlerinin hepsi, partnerli yani eşli hareketlerdir. Bu hareketleri gerçekleştirebilmek için uyumunuz olan kişileri tercih edebilirsiniz. Bu şekilde yoga hareketleriniz sırasında daha başarılı olabilirsiniz. Akrobatik yogada ortak bilinç ve uyum son derece önemlidir. Bu yüzden uyumlu olduğunuz ve tanıdığınız kişiler ile bu yogayı yaparak yogadan daha yüksek verim elde edebilirsiniz.

BENZER İÇERİKLER

OKUYUCU YORUMLARI

Yorumlar (0)

Yorum Yazın