Stresten Kurtulmak İçin Gevşeme İpuçları

Tai Chi nasıl bir yöntemdir, stresten kurtulmak için neler yapılır, stresle savaşmak için meditasyon nasıl yapılır?

Stresle etkili bir şekilde mücadele edebilmek için, vücudumuzu esnek tutmamız gerekmektedir. Derin nefes egzersizleri, meditasyon, yoga gibi derin düşünme teknikleri bunun için yardımcı olacaktır.

Önce Kendiniz İçin En İyi Rahatlamayı Bulun

Birçok insan gevşemek, rahatlamak ve dinlenmek için önce kanepeye sere serpe uzanmayı tercih eder. Stresli bir günün ardın televizyon karşısına geçip zom yapmanın işe yarayacağını düşünür. Bunun yerine daha etkili olacak olan vücudumuzun derin dinlenme kanallarını açma yöntemini kullanmak gerekir. Bu yöntemle strese sokan, nefes almamızı ve nabzımızı yavaşlatan, tansiyonu düşüren, vücudumuzu ve zihnimizi yeniden dengeye sokacak derin dinlenme durumunu etkinleştiririz. Bunun için, derin nefes alma, yoga, meditasyon, ritmik egzersiz veya tai chi gibi rahatlatıcı teknikler kullanabilirsiniz.

İsterseniz bir profesyonele masaj veya akupunktur seansı için para ödemeyi isterseniz de evde kendi başınıza ve ücretsiz çoğu gevşemem tekniğini kullanabilirsiniz. Ancak herkes için işe yarayan geçerli bir teknik yoktur kendiniz için doğru olanı bulmanız gerekir. Sizi hangi hareketlerin rahatlattığına karara verebilmek için birçok yöntemi denemenizde fayda var. Deneme yanılma yöntemi ile size en uygun olanı bulacaksınızdır. Bulduğunuz yöntemi düzenli bir şekilde hayatınızın içine dahil ederseniz, daha rahat bir uyku çekecek, kaygı ve streslerinizden uzaklaşacak, enerjinizi ve pozitif ruh halinizi arttırtacaksınız. Genel sağlık ve sıhhatinizin arttığına tanık olacaksınız.

Gevşemenin 1. Adımı

Derin nefes alma basit ama etkileyici bir tekniktir. Dolu, temizleyici nefes almaya odaklanmanız gerekir. Öğrenmesi çok kolaydır, hemen hemen her yerde bunu uygulayabilirsiniz. Derin nefes almak, birçok gevşeme ve stres azaltıcı yöntemlerin temel taşıdır. Derin nefes alma tekniğini uygularken daha iyi odaklanabilmek için aromaterapi ve sakin bir müzik gibi diğere rahatlatıcı yardımcı öğeleri kullanabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey birkaç dakika sessizce uzanabileceğiniz ya da kendinizi dinleyebileceğiniz bir ortam.

Alıştırmalar Nasıl Yapılır?

  • Sırtınıza yaslanıp oturun. Bir elinizi göğsünüze diğer elinizi karnınıza koyun.
  • Burnunuzdan nefes alın. Karnınıza koyduğunu el hafifçe yükselmeli.
  • Ağzınızdan nefes verirken, karın kaslarınızın kasıldığını hissedin
  • Karnınızdaki el nefes verirken içeri girmeli diğer eliniz ise çok az hareket etmeli.
  • Burnunuzdan ve ağzınızdan nefes almaya dikkat edin ve nefeslerinizi sayın. Otururken karnınızdan nefes almakta zorlanıyorsanız uzanabilirsiniz.

 

Kas Gevşemesi

Bu gevşeme tekniği Progresif kas gevşemesidir, vücuttaki farklı kas gruplarının sistematik olarak gerdiğimiz ve rahatladığımız iki aşamalı bir işlemdir. Düzenli uyguladığınızda vücudunuzdaki değişimi hissedeceksiniz. Tam gevşemenin yanı sıra size nasıl hissettirdiğini de görmüş olacaksınız. Vücudunuz rahatlarken zihninizin de rahatladığına şahit olacaksınız.

Nasıl Pratik Yaparız?

Bu yöntemi uygulamadan önce kronik bir rahatsızlığınız, kas spazmı, sırt problemleri ya da ciddi yaralanmalarınız bunun için önce doktorunuza danışmanız da fayda var.

Gevşetmeye önce ayağınızdan başlayın ve daha sonra yüzünüze kadar çıkın.

  • Giysilerinizi gevşetin ayakkabılarınız çıkarın ve vücudunuzu sıkan her şeyden kurtulun.
  • Yavaş ve derin nefesler almaya devam edin.
  • Hazır hissettiğiniz zaman sadece sağ ayağınıza odaklanın nasıl hissettiğinize bir bakın.
  • Ayağınızı rahatlatın, Akan gerilime ayağınızın gevşediğinde nasıl olduğuna bakın.
  • Bu sefer de dikkatiniz sol ayağınıza kaydırın. Aynı işlemi uygulayın.
  • Vücudunuzun içinde yavaşça hareket eden farklı kas gruplarının kasılıp rahatladığını hissedin.
  • İlk başta çokça pratik yapın daha sonra amaçlanan ulaştığınızı göreceksiniz.

Aşama Vücut Taraması

Bu meditasyon yöntemi, vücudunuzdaki çeşitli kısımlarına odaklandığınız bir yöntemdir. Progresif kas gevşemesi yöntemi gibi önce ayakla başlar sonra vücudunuza yayılır. Kaslarınızı gevşetmek ve germek yerine iyi ve kötü ayırt etmeden vücudunuzun her bölümüne odaklanın.

  • Sırt üstü uzanın, bacaklarınızı çapraz açın, kollarınızı gevşetin rahat hissedene kadar yaklaşık iki, dakika nefesinize odaklanın.
  • Odak noktanızı sağ ayağınıza yöneltin hissetmeye çalışın. Ayak parmaklarınızdan akan derin nefesi hayal edin.
  • Ardından odağınızı sağ ayak tabanına yöneltin. O bölümde hissi ayarlayın ve bir iki dakika sonra sol bileğinize odaklanın. Baldır, diz, uyluk, karın, üst sırt, göğüs ve omuzlara kadar hareket ettirin. Oradan tekrar aynı bölgelere geri dönün.
  • Vücut taramanızı sonlandırdıktan sonra neler hissettiğinizi not alın ve sessizce bir süre rahatlayın.

Görselleştirmek

Görselleştirmeyi en etkin biçimde yapabilmek için kendinize güzel bir anı ya da güzel bir manzara seçin. Gözlerinizi yumun.  Gerginlik ve kaygıdan kurtulmak için içinde huzurlu ve özgür bir yer olmasına dikkat edin. Görselleşme yöntemini kendi başınıza ya da profesyonel bir ortamda yapabilirsiniz.

  • Su üzerinde batan bir güneş
  • Şarkı söyleyen kuşlar
  • Çıplak ayakla suya değmek
  • Temiz havayı içinize çekmek
  • Ağaçların, çiçeklerin ve toprağın kokusunu duymak

Bunlar gibi huzurlu mekanınızı derinlemesine hissedin. Hazır olduğunuzda gözleriniz açın ve olduğunuz zamana geri dönün. Sizde bıraktığı hissin güzelliğini göreceksiniz.

Kendinize Güzel Bir Masaj Yapın

Günlük yorgunluğunuzu üzerinizden atmak ve gevşemek için yatakta masaj yapmaya birkaç dakikanızı ayırın. Muhtemelen bir spa ya da sağlık merkezinde profesyonel bir masaj ilk aklınıza gelen olacaktır. Ama evde kendinize aromatik yağlar, kokulu losyonlar ile güzel ve etkili dokunuşlar yapabilirsiniz. Size ne kadar iyi geleceğini kaslarınızın gevşediğini göreceksiniz.

Her Şeyin Farkında Olmalısınız

Farkındalık hayatımızın her alanında önemlidir. Dış dünyanın ne kadar farkında olmamız gerekiyorsa kendi iç dünyamız ve vücudumuzun da farkında olmamız gerekmektedir. Bunun için farkındalık tekniğini kullanmalıyız.

  • Rahatsız edilmeyeceğimiz ve dikkatimizi toplayabileceğimiz bir yer bulmalıyız.
  • Sırtımızı düz bir yere dayamalıyız
  • Gözlerimizi kapatıp derin nefesler alı. Aklınıza olumlu ve iyi şeyler getirin ve onlara odaklanın.

Adım Ritmik Hareketler Ve Egzersiz

Egzersiz yapma fikri, bize başlarda pek de sakinleştirici bir yöntem gibi gelmeyebilir. Fakat ritmik ve sizi harekete sokan egzersizler gevşemenizi sağlar. Koşmak, yürümek, dans, kürek, çekme, tırmanış yapma vs. sizi iyi hissettirecek aktivitelerden birkaçı.

Maksimum stres azaltma sağlayabilmek için düzenli ve dengeli egzersizler yapmaya dikkat edin. Günlük endişelerinizden kurtulup vücudunuzun nasıl farklı hissettiğine bakın.

 

Diğer Bir Adımımız Yoga Ve Tai Chi

Yoga, hem bir egzersiz hem de zihni dinlendiren bir yöntemdir. Anksiyete ve stres bozukluklarına iyi gelir. Stresinize iyi gelecek birkaç yoga tekniği vardır, bunlar; Satyananda, Hatha Yoga, Power Yoga.

Tai Chi nasıl bir yöntemdir?

Tai Chi yavaş ilerleyen ve yavaş hareket eden salınan bir vücut hareketi dizisidir. Bu yöntem özellikle yaşlı yetişkinler ve her yaş grubundan insan için uygundur. Güvenli ve düşük hareketli bir yöntem olduğu için yoğun egzersiz yapamayan insanların tercihi olabilir. Yavaş fakat senkronize hareket etmeye dikkat edin. Zihin hareketlerinize ve nefesinize odaklanarak, zihninizi temizleyin. Rahat bir duruma geldikten sonra da bulunduğunuz zamana geri dönerek rahatlama hissinin tadını çıkarın.

Gevşeme Pratiklerine Başlamak İçin Tavsiyeler

Rahatlama pratiklerinizi günde en az 10-20 defa tekrarlayın. Günlük program oluşturun. Akıllı cep telefonu ya da tabletlerine programlar indirin ve günün her anında her yerde yapabilme imkanını elde edin. Cesaretinizi kırmayın ve her gün kendinizi motive edecek sözler söyleyin.

BENZER İÇERİKLER

OKUYUCU YORUMLARI

Yorumlar (0)

Yorum Yazın