Ruh-Beden-Zihin

Özsevgi Eksikliği ve Özsevgi Olumlamaları

08 Haziran 2021

Özsevgi olumlamaları sağlıklı, mutlu ve başarılı bir yaşamın temel taşıdır. Kendini sevmek için kullanacağınız bu olumlamalar, kendiniz ve evrendeki yeriniz hakkında daha iyi hissetmek için harika bir araçtır.

Hepimizin korkuları ve şüpheler var. Hepimizin bizi sevecek insanlara ihtiyacı var. Etrafımız başkalarıyla çevrili olsa bile, hayatımızın bazı dönemlerinde hepimiz reddedilmiş, incinmiş ve yalnız hissederiz. Bütün bunlar doğaldır.

Hayat yolculuğumuza devam ederken, sürekli olarak ilişkiler kurarız ve yeni insanlarla tanışırız. Zaman ve mesafe, uzaktaki arkadaşlara ve aileye yakın olmayı zorlaştırır. Bu nedenle, eski arkadaşlar genellikle kaybolur. Evlilikler bile bazen başlar ve biter.

Kendini sevmek, sonsuza kadar yanımızda götüreceğimiz bir sevgidir. Bu nedenle, kendinize olan sevginizin eksik olduğunu düşünüyorsanız, öz sevgi olumlamaları uygulamak çok önemlidir.

Özsevgi Eksikliği: Kendinizi Sevmezseniz Ne Olur?

Kendinizi sevmeniz gerektiğini kaç kez duydunuz? Gerçek şu ki, kendinizi sevmeden başkalarını sevemezsiniz. Ya da en azından böyle söylenir… Kendini sevmek bu kadar mükemmel bir şeyse, neden hep tersini yapmayı seçiyoruz? Neden kendimizi sevmemeyi seçeriz?

“Kendimi sevmemeyi seçiyorum”

Bunu hiç söylememiş olsanız da, olumsuz bir durum veya an ile karşı karşıya kaldığınızda, yapmamamız gereken şeyin tam tersi şekilde hareket etme eğiliminde olursunuz. Peki, neden bunu yapıyorsunuz? Acı çekmekten mi zevk alıyorsunuz?

Kendinizi sevmemeyi seçmenizin nedeni, belki de diğer insanların sizin yerinize düşünmesine izin vermenin daha kolay olmasıdır. Diğer insanların önemli olduğunu ancak kendinizin olmadığını düşünüyor olabilirsiniz. Peki, buna neden olan nedir?

  • Mazeretler

Sevilmemek için hep bir nedeniniz var. Bunu hak etmiyorsun, önemli değilsin, her zaman sorun sensin, bu ve bunun gibi mazeretler, sizi kendinizi sevmekten ve başkalarının da sizi sevmesini engeller. Bu sizi yavaş yavaş derin bir mutsuzluk durumuna sokar.

  • Risklerden kaçınmak

İlk bakışta risklerden kaçınmanın olumlu olduğunu düşünebiliriz ama aslında tam tersi! Reddedilmekten kaçınmak için arkadaşlıklar veya romantik partnerler edinme riskinden kaçınmak sayılmaz! Risk almak hayatın bir parçası çünkü ya işe yararsa? Ya mutlu olursan?

  • İlerlememek

Takılıp kalmak, her şeyin değişeceği korkusundan uzak durmak… Bu, çoğu insanın yaşadığı bir korkudur. Konfor alanından çık! Kendinizi güvende hissediyorsunuz ama bir yere varamıyorsunuz! Daha fazlasını bulmaya, ilerlemeyi bulmaya mecburuz. Bunlar olmadığında, hayatımız mantıksız olmaya başlar ve bir insan bu şekilde nasıl mutlu yaşayabilir?

  • Mağdur hissi

Kendini sevmemenin yanı sıra, insanların sana üzülmesini seviyor olabilirsiniz. Başka bir deyişle, sana acımalarına. Kendinizi bir mağdur olarak hayal etmek sizi daha iyi mi hissettiriyor? Hissetmeye çalıştığın tüm bu acıların arkasında gizli bir hayal kırıklığı ve önemli bir korku vardır.

Başkalarının incitici sözlerine sığınmak ve bununla beslenmek yerine değiş! Hayatta başka çıkış yolları da vardır. Bu nedenle, kendini kapatma ve ilerlemeye devam et!

Özsevgi Eksikliğinin Belirtileri Nelerdir? Özsevgi Eksikliği Ne Gibi Problemlere Sebep Olur?

Başkalarının bizi sevmesi için, önce biz kendimizi sevmeliyiz. Peki, özsevgi eksikliğinin belirtileri nelerdir? Aşağıdaki belirtilerden birkaçına sahipseniz, öz sevginizi geliştirmek için çalışmanız iyi olacaktır:

  • Gizlenmek
  • Kronik stres
  • Kendinize ve başkalarına karşı aşırı eleştiri
  • Başkalarına kaba davranma
  • Güvenilmez hissetme
  • Kendinden sık sık şüphe duyma
  • Başarılar yerine başarısızlıklar hakkında endişelenme
  • Sadece birilerini takip etme, liderlik etmeden çekinme
  • Sevilmediğini hissetmek

Başkaları sizi sevmeye başlamadan önce kendinizi sevmeniz gerekir. Arkadaşlar, iş arkadaşları, eşler, sevgililer, aile, tanıdıklar ve akrabalar ile ilişkiler anlamlı olabilir. Ancak, pek çoğu geçicidir. Hayatta her zaman yanında olacak tek bir kişi var, o da sensin.

Hayatınız boyunca kendinizle bir ilişkiniz olacak. Bu ilişkinin çekişmeli, acılı ve öfkeli bir ilişki olup olmadığı sizin seçiminizdir. Ya da bunun öz sevgiyle dolu bir ilişki olup olmadığını… Öz sevgi, mutlu bir hayatın anahtarıdır. Günün her saati, yılın her günü birlikte yaşadığın birini hayatın boyunca sevemezsen, başka birinin seni sevmesini nasıl bekleyebilirsin?

İnsanlar öz sevgiden yoksun olduklarında, kendilerini her türlü olumsuz soruna açarlar. Özsevgi eksikliği, vücudunuzda çok daha fazla strese yol açacaktır. Bu, her türlü fiziksel rahatsızlığa neden olabilir. Ek olarak, kendini sevmeyen insanlar, kendilerinde bir dizi psikolojik soruna da yol açar. Çünkü, sağlıklı ve mutlu olmayı hak ettiklerine inanmazlar. Bu nedenle, bilinçaltında hak ettiklerini düşündükleri hastalıkları zihinleri onlara sağlar.

Sevgi eksikliği olumsuzluğu besler. İnsanlar, başkalarından sevgi görmeye değer olmadıklarını hissederler ve başkalarını uzak tutmak için gerçekten işe yarayan şeyler yapmaya başlarlar.

13 Özsevgi Olumlaması

  1. Bugün kendimi seçiyorum.
  2. Ben sonsuz sevgiye layığım.
  3. Başkalarının benzersiz yolları için derin bir empati ve sevgi hissediyorum.
  4. Ben olduğum için özür dilemeyi bırakmayı seçiyorum.
  5. Hayatımda olan her şeyle barışığım.
  6. Hayatım neşe ve bollukla dolu.
  7. Benden mutluluk akıyor.
  8. Etrafımı, içimdeki en iyiyi ortaya çıkarmaya yardımcı olacak pozitif insanlarla çevreleyeceğim.
  9. İşler zorlaştığında hak ettiğim başarıya ulaşmak için devam etmeye hazırım.
  10. Vücudum güzel ve ruhumu temsil ediyor.
  11. Ben topraklanmış, huzurlu ve merkezliyim.
  12. Sınırlamalarıma saygı duyuyorum ve başarabildiğim şeyler için kendime teşekkür ediyorum.
  13. Hayatım mutluluk ve sevgi dolu.

Özsevgi Olumlamalarının İşe Yaramasının Nedenleri!

Kendini sabote etme, doğrudan kendini sevme eksikliğinden kaynaklanır. Öz sevgi olumlamalarının çok önemli hale geldiği yer burasıdır. Olumlamalar, kendimiz hakkındaki olumsuz duygularımızla başa çıkmamıza yardımcı olur. Özgüveni artırmaya, yaşamınızla ilgili harekete geçmenize ve öz güven ve özsaygı oluşturmanıza yardımcı olur.

Bir olumlamayı sürekli tekrar ettiğinizde, onun doğru olabileceği beynimize sızmaya başlar.

Bu, içsel pozitif düşüncenizi yeniden onaylamanıza yardımcı olur. Sonra, yavaş yavaş olumsuzluğunuzu kovmak için çalışmanıza yardımcı olur.

Olumlamalar, içsel bir uyumsuzluk da yaratabilir. Örneğin, “İstediğim terfiyi alacağım” gibi henüz tamamen gerçek olmayan bir olumlama yaptığınızda, zihninizde bir tutarsızlık meydana gelir. Olumlamanın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğinden emin değilseniz, olumlamanız ile hedefinize ulaşma gerçeği arasında bir uyumsuzluk yaratılabilir. Bu uyumsuzluk, iki şekilde çözülebilir:

  • Olumlamayı söylemeyi bırak
  • Olumlama gerçek olana kadar daha çok çalışın

Diğer Özsevgi Olumlaması Örnekleri

  • Kendimle gurur duyuyorum.
  • Ben hatalarımın toplamı değişim.
  • İhtiyacım olan her şeye sahibim.
  • Güzelim ve güzel hissediyorum.
  • Hayatımda değişiklik yaratma yetkisine sahibim
  • Işıklı ve parlak tarafa odaklanıyorum.
  • Başkalarının beklentilerini değil, kendi beklentilerimi takip ediyorum.
  • Kendi eylemlerimin kontrolü bende.
  • İyi fikirler ve yaratıcılıkla dolup taşıyorum.
  • Kendimi ya da diğer insanları yargılamıyorum.
  • Ben olumsuz düşüncelerim veya duygularım değilim.

Öz Sevgi Olumlamalarının İşinize Yaramasını Sağlayacak 6 Adım

  1. Kendinizde sevmediğiniz her şeyi listeleyin.

Bu, kilo ve görünüm gibi fiziksel şeyleri içerebilir. Ancak, kendine güven ve kendini sevme gibi duygusal şeyleri de içermelidir. Bu alanlar, belirli özsevgi olumlamaları yapmanız gereken yerlerdir. Ya bu yazıdaki gibi olumlamalar bulun ya da özel ihtiyaçlarınıza göre uyarlayarak kendi olumlamalarınızı oluşturun.

  1. Kişiliğiniz olumlu yönlerine işaret eden olumlamaları yazın.

Daha fazla etkiye sahip güçlü kelimeleri bulmanıza yardımcı olması için bir eş anlamlılar sözlüğü kullanın.

  1. Olumlamaları günde 3 kez, 5 dakika boyunca yüksek sesle tekrarlayın.

Sabah, öğlen ve gece. Bu tekrarlama, düşünceleri eve götürmeye yavaş yavaş yardımcı olacaktır.

  1. Ara sıra bakabileceğiniz, olumlamaların resmini yapın.

Olumlamanın etrafındaki hoş görüntüler, bilinçaltında olumlamayı bu görüntülerin temsil ettiği iyi şeylerle eşitlemeye yardımcı olur.

  1. Olumlamayı tekrarlarken nefesinize odaklanın.

Yavaşça nefes alın. Nefesinizi tutun ve olumlamayı tekrarlarken yavaşça nefes verin.

  1. Sizin için arada tekrarlayabilecek bir arkadaş edinin.

Kendini sevmenin anahtarı bu olumlamaları kendi başına söylemek olsa da, başkalarının senin hakkında olumlu şeyler söylediğini duymak her zaman iyi hissettirir.

 

Yorumlar (0)

KATEGORİDEN POPÜLER HABERLER

Benzer Yazılar