Meditasyon Rehberi | Meditasyonun Özellikleri

Meditasyon Rehberi, Meditasyon Nedir?, Rehberli Meditasyon Nasıl Yapılır?, Meditasyonun Özellikleri

Rehberli meditasyon uygulayıcıları, meditasyonun daha derin bir farkındalık duygusu, yüksek konsantrasyon ve kişiselleştirilmiş faydalarının çoğunu geliştirmelerine yardımcı olduğuna inanmaktadır.

 

Meditasyon Nedir?

Bilimsel anlamda bir zihni dinlendirme tekniği olan meditasyon, aynı zamanda derin bir şifa yöntemi olmaktadır. Çağımızda işte, okulda ve özel hayatımızda stresi azaltma, stresi kontrol edebilme ve yaratıcılığı arttırmak için kullanılan en önemli ve en etkili uygulamadır.

Daha geniş bir bakış açısı ile ele alınırsa meditasyon aslında bir yaşam tarzıdır. Hayatımın belli zamanlarında sınırlı kalmadan, yaşanabilecek, uygulanabilecek bir hayat biçimidir.

Kişisel anlamda iyileşme kişinin kendini iyileştirmek istemesi ile mümkündür. Meditasyon kişinin kendi bilinci üzerinde yoğunlaşmasını sağlar ve yine çözümün kendisi ile mümkün olduğu idrakini kazandırır. Artan bilinç hem fiziksel, hem ruhsal iyileşmenin başlangıcını oluşturmaktadır.

Meditasyonu anlamanın en kolay yolu, tefekkür, yaslanma ya da huzur içinde sessizce otururken nasıl olduğunuzu düşünmektir. Bir seferde kafanızda yarışan 20 farklı düşünceye sahip olmadığınız mükemmel bir andır. Meditasyon yaparken, yapılacaklar listesi yok, konuşmaların tekrarı yok, günün bir sonraki dakikalarına atlamak yok. Bir ağaç üzerindeki yaprağa bakıp, sadece yaprak görüp ona odaklanarak, başka hiçbir şey göremediğiniz o nadir andır. Meditasyon şimdiki anda kalmanın yoludur.

Şimdi bu mükemmel anın 10-20 dakika boyunca sürdüğünü hayal edin.

Meditasyonun temeli budur ve rehberli meditasyon, bireylerin yeteneklerini büyütmelerine yardımcı olmak için bu temel üzerinde ilerlemektedir.

Neredeyse her kültür ve inançtan kişiler bir tür meditasyon tercih ederler. Tıpkı yoga bir din olmadığı gibi, meditasyon da bir din değildir, ancak birçok inanç, insanların inançlarının derinliklerini keşfetmelerine yardımcı olmak için bu mükemmel durgunluk ve farkındalık anından yararlanmaktadır. Yine de diğerleri, aktif zihinleri durma noktasına getirmek için güdümlü meditasyonu kullanır, böylece genel bilinçlerini genişletebilme imkanına sahip olurlar.

Meditasyonun Özellikleri

Meditasyon hiçbir ayrım içermemektedir. Tam tersi bütünleyici ve birleştirici bir vizyon barındırır. Bu nedenle hangi dinden, hangi dilden, hangi renkten olduğunuzun hiçbir önemi yoktur.

Yargılamalardan Uzaklaşmak

Ayrıca meditasyon temelinde yer alan felsefe ile yargılamayı ortadan kaldırmayı sağlar. Yargılamak, bireyi sınırlandıran, bireyin gelişimine engel olan, anlayışı kısıtlayan bir davranış olduğu için, bireyin bu temel değişimi sağlamasında önemli bir rol oynamaktadır.

Yargılamak bizi davranışsal olarak sınırlar ve aslında gerçeği olduğu gibi görmemizi engeller. Yargılamak aklın bir oyunudur ve daima sizi manipüle eder.

Örneğin, iki kişinin arasında yaşanılan bir tartışamaya şahit olursunuz, bir olayı gördüğünüz kadarı ile yorumlar ve o iki kişi hakkında hızlıca bir yargıya varırsınız. Davranışların eleştirirsiniz. Oysaki olayın nedenini, nasılını yani aslını bilmemektesinizdir fakat aklınız hep yargılamaya odaklıdır ve gerçeği olduğu gibi görmek istemez. Yargılama konusunda kazanılan farkındalık olduğunda ise akıl ve özbenlik birlikte hareket eder. Zihinsel anlamda dengenin olması kendi kendinizi gözlemleyebilmenizi sağlar.

Böylelikle örnek verilen bu olayda tartışmalarına şahit olduğunuz iki kişi hakkında da ön yargıda bulunmazsınız. Bu durumda sadece anlaşılmazlığın ne olabileceğini kavramaya çalışır eğer sizin için mümkünse bu durumu ortadan kaldırmaya yardımcı olmak için çözüm üretmeye çalışırsınız. Hiçbir şey yapma imkanınız yoksa bile bilirsiniz ki herkesin anlayışı ve bilinçsel olgunluğu fark farklıdır bu nedenle herhangi bir bu kötüdür, bu çirkindir, bu yanlıştır veya doğrudur gibi yargılamalar yapmazsınız.

Yargılamak ve eleştirmek ne yazık ki hepimizin az ya da çok yaptığı bir şeydir. Bu ufak, basit aslında detay gibi görünen zihinsel durumların aslında hayatta eylemlerimiz üzerinde ne kadar etkili olduğunu fark etmeyi yine meditasyon sayesinde kazanabiliriz.

Meditasyon gelişime açık her eylemi gerçekleştirmeye önce zihinsel gelişime odaklanmayı sağlayarak başlar. Her bir düşünce ve davranışın farkında olmayı, üzüntüyü, sevinci, mutsuzluğu, mutluluğu, endişeyi veya huzuru an be an kendimizde gözlemleyerek sağlıklı bir şekilde analiz etmeyi, yaşanılan her anın önemini anlamamızı sağlayarak daha bilinçli bireyler haline dönüştürür.

Anı Yaşamak

Anda yaşayan bir birey, herhangi birini veya bir şeyi yargılama ihtiyacı olmadığını idrak eder. Anda olmak her anlamda kendinde ve farkında olmayı sağlarken, bireyin kendini ve her şeyi olduğu gibi kabul etmesi konusunda farkındalık kazanmasını sağlar.

Gündelik yaşamda stresin, koşuşturmaların, kaygıların, negatif davranışların temeli anda olmamaktan kaynaklanmaktadır. Sürekli geçmişin izlerini yaşamak ya da bir sonraki yapacak şeyleri düşünmek veya sadece gelecek endişesi içerisinde kalmak tam anlamı ile içinde bulunduğumuz anı fark etmemek nedeni ile yaşadığımız olumsuz duygulardır.

Geçmiş anlarda üzüntü duyduğumuz şeylerinde aslında nedeni yine o yaşadığımız anların kıymetini bilmediğimiz içindir. O nedenle geçmiş duyguları ve olayları yine bulunduğumuz anda tekrar, tekrar kendimize yaşatmak geçmişteki deneyimlerimizin tekerrürü olmaktan öteye geçmeyecektir.

Bu düşünce ile anlayabiliriz ki yaşadığımız anlar içinde olan duygu ve düşüncelerimiz hem geçmişimizi, hem geleceğimizi belirler. Bu farkındalığı kazanmak aslında bundan sonra yaşayacaklarımızı yine bizim belirleyebileceğimizi ortaya koyar ve birey değişimin dışarıdan değil, içerden başladığını yani kendi düşünce tarzı ve eylemlerinden başladığını anlar.

Meditasyon tamda bu bilinci sağlamak için gerekli tüm donanımı size sağlamaktadır. Bu sayede kendimize döner, kendimize odaklanabilir gelişimi ve değişimi kendimizden başlayarak sağlayabiliriz.

Bu bilgiler ışığında neler yapabileceğinizi, neler yapmak istediğinizi daha iyi belirleyebilirsiniz.

 

 

Rehberli Meditasyon Nasıl Yapılır?

Birkaç dakika kendi başınıza sessizce oturmak yerine belki de bir odak noktası belirleyerek rehberli meditasyon tekniklerini kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Rehberli meditasyonun yararları ve amaçları şöyledir:

  • İyileşmeyi hızlandırmak
  • Stresi azaltmak
  • Olumlu düşünceyi teşvik etmek
  • Bazı davranışları azaltmak
  • Daha iyi uykuya teşvik etmek
  • İstemi gevşeme sağlamak
  • Konsantrasyonu artırmak
  • İç huzura ve inanca odaklanmayı sağlamak
  • Bazal bilinci genişletmek

Meditasyonun fiziksel yönleri, sıcak, sessiz ve yumuşak bir şekilde aydınlatılmış bir odada oturmayı gerektirmektedir. Nefes üzerine yoğun ve amaçlı bir odaklanma son derece önemlidir, çünkü nefes almak bedeni yumuşatmak ve zihni açmak için öenmli bir kapıdır.

Uygulayıcılar sesli ve bazen görsel medyayı baz alarak kullanırlar ya da kendi başlarına belirli bir mantra ya da yönerge bulurlar. Bu kişisel direktiflerin birçoğunun bir iyileşme sürecinde çalışmak içi çabalaması gerekebilir ya da günlük olarak pozitif düşünce ve eylemin onaylarını içerebilir ya da sadece akıl, beden ve ruhu sakin bir durumda dengelemeye yardımcı olmak için yüksek sesle söylenebilir.

Rehberli meditasyon, genellikle bir yoga dersinin sonunda ya da özel bir meditasyon talimatının sonunda paylaşılıyor olsa da, yine de çok kişisel, çok içsel bir hareket olmaktadır. Bunu uygulamanın yanlış bir yolu yoktur.

Rehberli Meditasyon Çalışmaları

Rehberli meditasyonun faydaları hakkında birçok çalışma yapılmıştır. Doktorlar, sinir sistemi, örneğin, AIDS ya da rehberli meditasyon uygulayan kanserli hastalarda bağışıklık sisteminin verimliliğini arttırdığını fark etmişlerdir. Alkol ve uyuşturucu bağımlılığı olan kişilerin, çok daha çabuk bir şekilde toparlandıklarını ve rehberli meditasyon yardımı ile dürtülerine karşı direnme gücü geliştirdiklerini, bir irade kazandırdığını bildirmektedir.

Gündelik hayatın karmaşasından uzaklaşmanın, bedeni ve zihni restore etmenin bir yolunu bulmanın, sağlığa büyük katkı sağlamanın bir yoludur.

ETİKETLER

BENZER İÇERİKLER

OKUYUCU YORUMLARI

Yorumlar (0)

Yorum Yazın