Japa Meditasyon Teknikleri | Japa Meditasyon Nedir

Japa Meditasyon Teknikleri, Japa Meditasyon Nedir, Japa Uygulaması, Jaapa Meditasyon Neden Yapılır?

Japa meditasyon teknikleri, resmi olmayan bir dua tekrarlaması şeklidir. Kelimelerin ya da cümlelerin söylenmesi veya tekrarlanması tüm dünyada yaygındır ve Japa, bu tür bir dua ya da manevi bağlantı için verilen genel bir isimdir.

 

Kelimelerin Gücü

Japa meditasyonunda temel alınan şey kelimeleri kullanarak, odaklanmayı arttırmaktır. Bu şekilde kelimeler, sihirli birer anahtar görevi görürler. Japa meditasyonu herkesin dileği zaman uygulayabileceği ve uyguladığı zaman büyük verim alabileceği bir meditasyon yöntemidir.

Dualar ve kelimeler anlamlı birer seslerdir. Dolayısı ile her kelimenin, ifade ediş tarzının bir frekansı vardır. Bu meditasyon kelimelerden meydana gelen seslerin gücünden faydalanmamızı sağlar. Çıkarılan ve tekrarlanan bu seslerin insan üzerinde büyük bir etkisi olmaktadır.

Sadece sözlere odaklanarak, sözlerden ortaya çıkan sesler dışında herhangi bir şeyi duymamak zihinsel olarak kendimize gelmemizi sağlar. Gündelik rutinlerin yarattığı tüm stresi ve olumsuz düşünceleri bu yolla hayatımızdan çıkarmak mümkündür.

Kelimeler o kadar güçlü etkilere sahiptir ki, içsel olarak her şeyi onarabildiği gibi, tam anlamıyla bir tahribata da neden olabilir. Japa meditasyonu bu bilgilere dayanarak, kişi üzerinde olumlu etki yaratacak basit ama etkili bir uygulama şeklidir.

Yüksek Frekanslı Kelimeler

Dünyevi arzular, insan titreşiminin yani frekansının belli bir seviyenin üstüne çıkmasını engellemektedir. Yüksek bir frekansa sahip olmak kişinin fiziksel ve ruhsal anlamda kendini daha iyi hissetmesini, daha sağlıklı, daha pozitif olmasını sağlar.

Hangi dilde olursa olsun yüksek frekanslı kelimeleri tercih etmek ve o ifadelerle japa uygulaması yapmak, hayatın daha yapıcı bir yol izlemesini sağlar.

Japa uygulaması bir bakıma kelimelerin sihirli hale gelmesidir. Japa meditasyonu ile kendi enerjimizi kelimelerin enerjisinden yararlanarak yükseltmeye başlarız. Daha yüksek frekans güçlerimizi daha iyi kullanabilmemizi sağlar ya da gelişmeyen güçlerimizin gelişebildiğini fark edebiliriz.

Stres veya günlük yaşamın yarattığı bazı olumsuz duygulardan uzaklaşmak için tercih edilebileceği gibi daha yüksek amaçlar içinde japa meditasyonundan da yararlanabilirsiniz.

Bazı insanlar kabul etmese de, insan büyük bir enerji olduğundan olağanüstü olarak nitelendirecek birçok yeteneğe sahiptir. Kendimizi genellikle düşük frekansta tutmamız bizi bu özelliklerimizin çoğundan alıkoymaktadır. Bu nedenle Japa meditasyonu kendi manevi özelliklerini geliştirmek isteyen insanlar için çok derece güçlü bir uygulamadır.

Kelimeler bu kadar güçlü oldukları için inanışlarda dualar ve ilahiler oldukça önemlidir. Bunu bilmediğimiz için kelimelere pek odaklanmayı tercih etmeyiz. Yine bunu bilmediğimizden genellikle bizi enerji olarak daha aşağıya çekecek, kendimizi daha güçsüz hissetmemize neden olacak ifade tarzlarını kullanırız.

Japa meditasyonunu öğrenen ve ondan faydalanan kişiler, kelimelerin gücünü daha iyi keşfettikleri için, günlük yaşantılarında da ifade ediş şekillerine ve kullandıkları kelimelere daha fazla dikkat etmektedirler. Genel anlamda olumlu cümleler kurmak ve enerji olarak bizi daha yüksek frekanslara çıkaracak kelimeleri kullanmaya özen gösterirler.

Daha arınmış bir zihin, daha genişlemiş bir bilinç ve daha güçlü bir maneviyat için japa meditasyonunu uygulayabilir, kelimelerin gücünden hayatınızın her anında yararlanabilirsiniz.

Japa Meditasyon Tekniklerini Anlama

Japa kelimesi, orijinal ifadesi ile, "sessiz bir sesle" anlamına gelmektedir. Bu meditasyon şeklini kullanan insanlar, sözlerini çok küçük bir sesle tekrar etme gayreti içinde olurlar, böylece çok az duyulurlar ya da sözcüğü veya bir ifadeyi sessizce, gözleri kapalı olarak tekrarlarlar.

Ifade edilen kelimeler ya da ifadeler bireye bağlıdır. "Om" kadar basit bir şey ya da daha uzun bir dua olabilmektedir.

İnsanların meditasyon yapmalarının en yaygın nedeni, ruhsal bir yüksek nokta elde etmektir. Hem Hinduizm’de, hem de Budizm'de olduğu gibi Transandantal Meditasyon'da da uygulayıcının manevi danışmanı belirli bir kişisel hedefe ulaşmak için bir meditasyon atayabilmektedir.

Tekrarlama

Dini hizmetlerde tekrarın kullanılması kişinin kendi manevi varlığına bağlanmanın bir yolu olarak bilinir. Budist meditasyonlarda, bir birey sakin hissetmek istediğinde ya da Hristiyanlık'ta olduğu gibi daha yüksek bir ruhsal varlık ile bağlantı kurmanın bir yolu olarak kullanılan yaygın bir uygulamadır.

Katolik dua ritüelleri sık, sık tekrarı içerir. Katolikler, hizmetler sırasında övgüyü, affedilme isteğini belirtmek ve Tanrı ile görüşmelerde bulunmak için çeşitli duaları tekrar ederler. Benzer şekilde, Hindular meditasyon sırasında teşekkür etmek ya da çeşitli tanrılara ait bir şey sormak ve cevap alabilmek için sürekli olarak bir kelime veya cümleyi tekrar eder.

Sayma

Birçok meditasyon ritüelinde sayım çok büyük önem taşımaktadır. Katolikler namaz saymak için tespih kullanırlar ve kefareti sık, sık okunacak dua sayıları ile sonuçlanır. Benzer şekilde, Japa meditasyonunu kullanan insanlar sıklıkla meditasyonlarını tekrarladıkları sayıyı saymayı tercih ederler. Japa Mala, insanların, özellikle de Hindular'ın, bir dua ya da ilahiyi söylediklerini saymak için kullandıkları bir boncuk kolyedir. Boncuklar kolyelere benzemektedir ve birçok insan onları bu şekilde takmaktadır. Kullanıcının, meditasyonu tekrar ederek gün boyunca kolye ile dolaşmak için parmaklarını kullanmalarına izin verir.

108

108 sayısı Hindu tarikatları Vaishnava ve Shaivite'in takipçileri için önemli bir sayıdır. Japa meditasyon tekniklerini kullanmayı tercih eden biri, meditasyonu 108 kez tekrar etmeyi hedefler. Bu sayının belirlenmesindeki neden, bu sayının, avcının ruhsal dengeye ulaştığı en uygun nokta olmasıdır.

Günlük Uyum İçin Meditasyon

Birçok insan meditasyonu bir denge, bir uyum sağlamak ve stresi yok etmek için tercih etmektedir. E         n popüler olan meditasyon “om”, öncelikle Batı’da ki yoga ile ilişkilidir. Bir yogi Lotus Pozunda oturarak başlayabilir. Bu duruştaki eller tipik olarak Anjali Mudra uygulamasında ortaya çıkar ve meditasyon yapan yogi, kendini rahat ve stressiz hissedene kadar bu mantrayı tekrarlamaya devam eder.

Günlük uyum sağlamak isteyen diğer yogiler gün boyunca benzer uygulamayı yaparlar. Gözlerini kapatabilir ve sessice ya da içsel bir diyalog şeklinde söyleyerek, tekrarlayarak odaklanmaya ya da kendilerini merkezlemeye çalışabilirler.

 

 

Odak, Odak, Odak

Tıp biliminin meditasyonun gücünü doğruladığı birçok araştırmaları vardır. Tekrarlanan cümlecik ve ilahilerin güçlü bir fiziksel etkiye sahip olduğu düşüncesinin nedeni, insanların yaşamlarının çok fazla düşünce dolu olmasından ileri geldiğini ortaya koymaktadır.

"Çocuklar pratik yapmalılar."

"Kilise bir turta istedi."

"Doktor randevum var."

“Yetişmesi gereken işler var.”

Bu ve bunun gibi günlük aktiviteler hayatımızı ve zihinlerimizi fazlaca meşgul etmektedir. Meditasyonu kullanan yogiler, zihnin eldeki tekrarlamaya odaklanmasının, dış dünya taleplerine odaklanmaktan alıkoyduğunu bilmektedir.  Sonucunda ise, daha iyi nefes almayı sağlar, bu da büyük ölçüde rahatlamaya ve aklı temizlemek için iyi bir yeteneğin gelişmesine olanak tanır.

Temizlenmiş ve sadeleşmiş bir zihin daha iyi ve kesin kararlar vermeyi sağlar ve bu şekilde bir yogi, günlük karmaşanın tamamının kafadan çıkmasına izin verdiği için daha büyük bir bakış açısına sahip olacaktır.

Meditasyona Başlamak

Japa meditasyonuna başlamak için bir zaman ve bir sır yoktur. Basitçe bir cümle seçerek onu söylemeye başlayın. Günde bir kez ya da kendinizi ne zaman stres altında hissederseniz deneyin. Sayma büyük olsa da, bu uygulamam bir acemi olduğunuzda gerekli değildir. Kendinizi rahat ettirecek şeyi seçmeli ve yapmalısınız.

ETİKETLER

BENZER İÇERİKLER

OKUYUCU YORUMLARI

Yorumlar (0)

Yorum Yazın